GameOver.cat
GameOver.cat és un bloc de videojocs on trobaràs informació sobre jocs online,... 
Actualitat

Sony SMART: realitat augmentada sense marcadors

La firma japonesa desenvolupa una tecnologia d'interacció amb l'entorn que no requereix dels clàssics marcadors per funcionar, entre d'altres millores
By , on 31 de maig de 2011

Les multinacionals de l’electrònica de consum sempre s’han mostrat molt interessades en les tecnologies de Realitat Aumgentada (RA), que és aquella que juga amb la visió directa o indirecta d’un entorn físic del món real, on els elements es combinen amb d’altres de virtuals per a crear una realitat mixta a temps real. Aquesta funció, ja molt coneguda per tot el públic en general, permet possibilitats increïbles en tots els camps, des del sector del turisme fins al de l’oci, principalment els videojocs. I avança d’una manera tan ràpida que no és d’estranyar que d’aquí poc poguem viure per exemple una partida de poker mòbil en la que els nostres contrincants del tauler físic siguin personatges sortits d’un món virtual. Segur que l’experiència de jugar a poker canvia radicalment.

Sony pretén portar la realitat augmentada més enllà amb SMART

En aquest sentit, visionaris com Sony porten temps treballant en tecnologies basades en Realitat Augmentada i en com millorar-les. Concretament des de 1994, de manera que no és una cosa que li agafi de nou. Primer amb Eye Toy i més recentment amb el llançament de ‘Invizimals’, o la saga ‘Eye Pet’, han volgut deixar clar per on aniran els trets en el futur més pròxim.

Tanmateix, en dispositius de telefonia mòbil no han ensenyat encara massa. Això sembla que comença a canviar, ja que avui us mostrem una mica de SMART, un software que van a començar a integrar en els seus telèfons amb interessants novetats. Segons Sony, el seu nou sistema resulta sobretot destacable perquè no necessita marques o senyals molt definits per treballar, com hem pogut veure fins ara (com en el cas de la targeta de Nintendo 3DS). Aquests marcadors consisteixen normalment en una tarjeta que funciona a manera de “trampa” per als “animalons” virtuals que capturàvem, però que en realitat no és més que el que li diu a la consola com ha de representar la posició del personatge tridimensional. El següent pas consisteix per Sony, doncs, a esborrar aquests marcadors posicionals del mapa i que els objectes 3D es representin tal qual en pantalla. Així, ja no seria necessari tenir una tarjeta amb un dibuixet predeterminat, una simple revista sobre una taula o un pòster sobre la paret podrien servir-nos per invocar dos personatges que es barallin entre ells o disposar d’informació en línia actualitzada referent al que acabem d’escanejar.

A més, SMART té la peculiaritat de mostrar-se molt ràpid identificant i seguint objectes en pantalla, gràcies a sistemes de reconeixement en què Sony porta molt temps treballant. Seguidament podeu veure un vídeo del seu funcionament:

SMART està dissenyat en essència per al 3D. Podriem dir que el sistema reconeix estructures 3D en el seu entorn, com es pot comprobar al vídeo, i a partir d’elles poder interactuar amb el medi de forma intel·ligent.

Molts ja estan comentant que SMART no només té el punt de mira posat en els telèfons mòbils com el seu principal habitat, i assenyalen que la pròxima consola portàtil Sony NGP està cridada a ser un dels grans protagonistes en la “nova” Realitat Augmentada. Per descomptat les aplicacions que arribaran quan la realitat augmentada sigui quelcom quotidià donaran molt per parlar.

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “Sony SMART: realitat augmentada sense marcadors”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2019, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio