GameOver.cat
GameOver.cat és un bloc de videojocs on trobaràs informació sobre jocs online,... 
Especials, Videojocs, XBox

Alan Wake, el nou thriller psicològic de Remedy

Barreja de narració episòdica i escenaris interactius amb un avançat motor gràfic
By , on 12 de maig de 2010

Alan Wake, un escriptor que busca desesperadament la seva dona a Bright Falls, un poble maleït

Alan Wake és un escriptor en crisi creativa que comença una nova vida al poble nord-americà de Bright Falls, a l’estat de Washington. Ell i la seva esposa esperen ser feliços i Alan pensa que la calma d’un petit poble, envoltat de naturalesa i aire pur, serà el remei més eficaç per recuperar l’antiga creativitat. Alan escriu novel·les de misteri… però no obstant això, mai hauria pogut imaginar el malson que li espera al petit poble de Bright Falls. Ell i la seva dona estan a punt de introduir-se en un món de tenebres on res és el que sembla ser.

Encara que pugi parèixer l’argument d’una atractiva peli de misteri, estem davant d’uns dels videojocs de la temporada, a la venda el 14 de maig: Alan Wake creada pel prestigiós estudi Remedy, que ja van assolir un gran èxit amb la saga Max Payne. A través del nou joc, exclusiu per a la Xbox 360, podràs posar-te en la pell d’un home ordinari que esdevindrà l’heroi que el poble necessita per acabar amb les forces del mal que assolen la tranquil·la vida de Bright Falls. Quan la dona de l’Alan desaparegui en misterioses circumstàncies, el joc es desencadenarà fins a les seves últimes conseqüències. Es conta amb l’atractiu afegit de que els jugadors no saben contra qui (o contra què) lluiten, sinó que el misteri es resoldrà de manera progressiva, interactuant amb els diversos personatges i avançant en la història.

Un dels aspectes més interessants d’Alan Wake és la seva estètica adscrita a l’imaginari propi del thriller psicològic. En primer lloc tenim un anti-heroi, un personatge que sense voler-ho, esdevé el protagonista d’un clima d’acció extrema per salvar el que més estima. Els ambients nocturns tenen, com veurem després, una importància capital per al desenvolupament del joc. Així, ens trobarem submergits en la foscor d’un bar de carretera, a l’interior d’un bosc o violant l’aparent calma d’una casa abandonada. Les influències de series com Lost, Expedient X o Twin Peaks són essencials en l’estructuració i l’ambientació de la historia. Per una banda, el joc es basa en una narrativa episòdica similar a la d’una sèrie de televisió. Mitjançant el transcurs de les diferents unitats, la manera de jugar evoluciona i, a més, s’incorporen nous elements i personatges per pujar el nivell d’intensitat, de suspens i d’aventura.

Escenaris hiperrealistes

Per altra banda, els escenaris comuns i la laberínitica trama d’Alan Wake, barregen el misteri, el suspens i l’element sobrenatural, com ja feien les series abans esmentades. Twin Peaks, amb la seva inquietant atmosfera de poble de muntanya, presta als creadors de Bright Falls tot el seu component d’un territori endogàmic i allunyat de la civilització, on les forces del mal subjacents esperen un motiu per despertar-se. Amb una inspiració narrativa pròpiament cinematogràfica, en Bright Falls tot és possible. A més, els impressionants paisatges  es combinen amb una cura especial per l’element musical, que reforça les atmosferes d’una manera més que efectiva. Alan wake és una experiència diferent que combina elements de la ficció televisiva i tota l’acció que es demana d’un videojoc de qualitat.

Juntament amb uns personatges carismàtics i plens d’ambivalència, l’acció ens proporciona moments èpics i un joc en temps real. Però hi ha un element on Remedy ha posat tota la seva creativitat, sempre al servei del jugador. Com hem dit abans, la dicotomia llum-oscuritat és un dels elements clau. Així, per combatre les ombres malignes que s’han emportat la seva dona, Alan haurà d’utilitzar les armes i, a més, amb una eina totalment nova: la llum. Amb l’objectiu de sobreviure, els jugadors han de combinar amb molta cura l’ús de la llum i les armes convencionals per poder endinsar-se en l’obscuritat amb unes garanties mínimes de sortir amb vida. I es que és en la foscor de la nit quan unes criatures misterioses i sobrenaturals amenacen la calma de Bright Falls i del propi Alan.

Els escenaris que Remedy ens presenta són interactius i hiperrealistes. L’ambientació juga un paper més que important per al jugador, ja que la transició de la nit al dia, o els canvis climatològics tenen una gran importància i influeixen en el desenrotllament dels esdeveniments i, sobretot, dels enemics de l’Alan. Gràcies a l’utilització d’un potent i avançat motor gràfic, les localitzacions estan perfectament dissenyades i amb tots els detalls necessaris per imprimir un plus de realisme a la història. La dramatúrgia dels gestos dels personatges estan perfectament acabats, amb una cura que fins i tot impressiona. Tot està viu a Alan Wake, tot és sensible de canviar. El mitseri i l’emoció estan més que assegurats i el jugador haurà de separar fantasia i realitat per a poder guanyar la partida.

A la venda a partir del 14 de maig de 2010

Com ja hem dit, Alan Wake (+16) estarà disponible a partir del 14 de maig, en una edició limitada per la Xbox 360, en castellà i en el sistema de codificació PAL. Paral·lelament a l’edició ordinària, els aficionats als videojocs tenen l’oportunitat d’adquirir l’Edició Col·leccionista, una caixa exclusiva que simula un llibre en tapes dures. En ella s’inclouen audiocomentaris in-game i pistes del desenvolupament res de Remedy. Tindràs un disc Xbox amb contingut extra: un codi per a desbloquejar el primer contingut descarregable, un making off i un video documental, un complement per Avatar d’Alan Wake i el tema Alan Wake per el Dashboard. A més, amb el pack de col·leccionista podràs gaudir del material sonor del videojoc, ja que inclou un disc exclusiu amb la Banda Sonora Original. L’Edició inclou en paper L’Expedient Alan Wake, un llibre de més de 140 pàgines on podràs llegir un relat del propi Alan, a més dels arxius corresponents a les investigacions secretes fetes pel FBI, sobre els misteriosos successos que varen ocórrer a Bright Falls.

Encara que, l’única forma de conèixer en profunditat els secrets de Bright Falls i la localització de la dona de l’Alan és jugar de veres: submergir-se en un univers de malson on només els teus dots com jugador poden salvar el poble de les forces del mal. L’intriga i la diversió estan garantides. I es que, amb Alan Wake, el concepte de videojoc es supera a ell mateix per a convergir amb la literatura, el cinema i la televisió. Mai és suficient per als aficionats, i en Remedy ho saben molt bé.

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “Alan Wake, el nou thriller psicològic de Remedy”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2018, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio